Keluarga Baru ^_^

Bismillahirrahmanirrahim...
Alhamdulillah. Tanggal 8/12/2012 saya & sahabat2 akh0wat seramai 8 orang telah dilamar menjadi ahli keluarga Demi Masa Production. Pada mulanya, kami hanya dilantik sebagai Ajk untuk pr0gram sulung yang dianjurkan 0leh Demi Masa Production iaitu F0rum Cinta Seban dan Jilbab yang diadakan pada hari tersebut di dewan Akademi Pengajian Islam, Universiti Malaya Nilampuri, Kelantan. Sememangnya pengalaman bekerjasama bersama sahabat2 akh0wat serta ikhwan dari Demi Masa Production merupakan satu pengalaman yang manis dan bermakna bagi saya. Nak tahu sebabnya???
Untuk pengetahuan sahabat2 semua...
Demi Masa Production lahir hasil gabungan idea oleh sahabat2 ikhwan saya (seramai 5 orang) yang merupakan pelajar tahun satu, diploma pengajian Islam di Kias. Semangat & usaha mereka sememangnya saya kagumi kerana walaupun sibuk dengan tugasan2 sebagai pelajar, mereka masih mampu menguruskan Demi Masa Production dengan menawarkan perkhidmatan dalam event management, training consultant & facilitat0r team. 'Main p0int' mereka sebenarnya adalah untuk men0njolkan bakat2 mereka dengan pr0gram2 yang dianjurkan serta mencari pengalaman2 baru...Kini kami semua bergabung di bawah satu bumbung 'Demi Masa Production' walaupun dari k0s lain2 iaitu pengajian islam, syariah & usuludin.


pr0gram sulung Demi Masa Production

 Pr0gram di atas menggabungkan 3 0rang panel yang hebat2 iaitu Dr.Farhan Hadi (novelis Cinta Medik), Ustz.Ubaidillah (bl0g Ustaz Cinta) serta Dr.Harlina Siraj (mewakili NGO IKRAM Malaysia). Kupasan2 yang diberikan oleh mereka tentang bait Muslim, jenis2 cinta, j0doh, ketentuan Allah & lain2 lagi sememangnya menarik minat pelajar2 UM, KIAS yang turut serta.
Klik2 sebelum, semasa & selepas pr0gram :



persiapan sehari sebelum f0rum



pendaftaran peserta2 f0rum






peserta2  f0rum




panel2 f0rum (mant0p2 semuanye)

m0derator: che faizal (Intrac UIAM)

gerai PEMBINA

gerai pelajar UM

gerai jualan novel2 Ustz.Ubai & Dr.Farhan

gerai IKRAM




keluarga Demi Masa Production  n_n

Sem0ga apa yang kami usahakan ini mendapat s0kongan dari sahabat2 semua...
Jangan lupe yee...
Like page Demi Masa Production & sertai aktiviti2 yang akan kami anjurkan =)

3 comments:

Jejak..


Sedarlah wahai anakku,
Tiada bunga yang tidak akan layu,
Tiada ombak yang tidak akan berundur,
Tiada cahaya yang tidak akan malap,
Jadi apakah yang kamu rungsingkan lagi?

Wahai anakku,
Tiada parut yang tidak akan pudar,
Tiada luka yang tidak akan sembuh,
Tiada putus harapan yang tidak akan berhenti,

Jadi apakah lagi yang kamu sangsikan?

Wahai anakku,
Jangan tunggu dalam kebimbangan,
Kerana masa tidak mengerti menunggu kamu yang sedang menunggu.

Ingat wahai anak kesayanganku, lakukan segalanya demi Allah swt dan jangan harapkan pulangan. Lakukan untuk mencari keredhaan Allah; maka dengan itu kamu tidak akan dikecewakan oleh siapa-siapa manusia.

Senyum ^_^
Dato' Tuan Ibrahim bin Tuan Man

DUNIA Tempat Persinggahan KITA!

Dunia adalah tempat ujian.
Ujian keimanan dan keta
qwaan. Ibarat bilik peperiksaan. Kita berada dalam bilik peperiksaan. Ada pantang larang, ada peraturan. Tidak semua yang kita ingin boleh kita lakukan. Begitulah kehidupan di dunia.

Dunia tempat kita bekerja, bukan tempat terima balasan atau upah. Manakala akhirat tempat kita menerima balasan, bukan tempat bekerja.


Warkah Perjuangan!

"Wahai para pemuda generasi islam, kembalilah ! Kalian adalah rohnya dan dengan kalian akan kita memimpin dunia ini kembali dengan iman & takwa.
Kalian adalah rahsia kebangkitan yang lama hilang. Dan kalian adalah fajarnya yang membawa cahaya baru itu!”
(As-Syahid Imam Hassan Al-Banna)


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti aku yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, karena aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

[Imam Hassan Al Basri]


Kata Ibnul Jauzy:
“Wahai para pemuda, kerahkan potensi dirimu selagi masih muda kerana belum pernah aku lihat karya yang paling berharga selain yang dilakukan oleh para generasi muda.”

Jiran Tetangga..