Langkau ke kandungan utama

♫•*♥*•.¸♥♥ #hijabmakesyoubeautiful ♥♥¸.•*¨*•♫♥♫

Bismillah...
#perkongsianIstimewa 
buat akhowat Fillah di luar sana ^_^

Why hijab can makes you look so beautiful? Do you have the answers?
Dear akhowat...


Surah An-Noor, Verse 31: 
“And say to the believing women that they cast down their looks and guard their private parts and do not display their ornaments except what appears thereof, and let them wear their head-coverings over their bosoms, and not display their ornaments except to their husbands or their fathers, or the fathers of their husbands, or their sons, or the sons of their husbands, or their brothers, or their brothers' sons, or their sisters' sons, or their women, or those whom their right hands possess, or the male servants not having need (of women), or the children who have not attained knowledge of what is hidden of women; and let them not strike their feet so that what they hide of their ornaments may be known; and turn to Allah all of you, O believers! so that you may be successful. “

Jutaan tahniah diucapkan kepada MrTheAllShared &HamasahAs-Syabab atas segala penat lelah mereka dalam menyiapkan video #hijabmakesyoubeautiful ! Memang terbaek... Macam mana mereka boleh terfikir nak buat video macam tu? Hmmm... Yang pasti, semua aturan Allah s.w.t itu penuh cita-cita dan juga cinta. Dia tahu mereka boleh lakukan. Jadi.. inilah hasilnya.


Hijab Makes You Beautiful (Official Music Video) is Released!!

Spread this beautiful messages to all over the world!
Let show to the world the true meaning of “HIJAB”

Parody of What Makes You Beautiful - One Direction

Artist : Voice of Men
Lyric : MrTheAllshared, Aisyah Shakirah, Azfar Ibn Hamzah
Cinematographers : Mr The All Shared & Hamasah As-Syabab

"Tidak semua akhowat itu diasuh & dididik dari kecil mengenai aurat.
Tidak semua akhowat yang memakai tudung kerana memahami pemakaiannya yang sebenar.
Ada akhowat yang memakai tudung kerana terpaksa.
Ada akhowat yang memakai tudung kerana melihat kepada persekitaran sekelilingnya.
Ada akhowat yang memakai tudung kerana pengaruh kawan.
Ada akhowat yang memakai tudung kerana dari sekolah tadika lagi telah dididik supaya pakai.
Ada akhowat yang memakai tudung kerana faham akan hukum pemakaiannya serta suruhan itu dari Allah s.w.t."

***
"Duhai bidadari dunia, tidak terlintaskah dihatimu untuk menjadi bidadari syurga?
Tingginya cita-cita enti!
Syurga Ilahi juga tinggi !
Syurga Tertinggi syurga Firdausi !

Dan didiklah diri supaya sentiasa berdoa kepada Ilahi diberikan syurga Firdausi.
Salah ke???
Untuk memperoleh syurga itu bukan mudah enti...
Ana tahu.
Tapi...
Ana yakin.
Siapa yang taat pada suruhan Ilahi, Dia akan membantunya untuk memperoleh syurga!
Ustaz kata akhowat nie mudah nak masuk syurga.
Betul ke enti?
Betullah. Takkan ana nak tipu.
Berdosa!

Sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud : “Apabila seorang wanita (isteri) itu telah melakukan sembahyang lima waktu, puasa bulan Ramadhan, menjaga maruahnya dan mentaati perintah suaminya, maka ia dijemput di akhirat supaya masuk Syurga mengikut pintunya mana yang ia suka (mengikut pilihannya).”
(Hadis Riwayat Ahmad, Ibnu Hibban dan Thabrani)

Subhanallah..
Mudahkan !
Jadi...
Duhai bidadari dunia, pasakkan niat & tanam betul-betul dalam hati bahawa
"Berhijablah Kerana Ilahi"
Tajdid (perbetulkan) niat selalu.

"Ada akhowat yang cakap, enti.. ana tak boleh berhijab lagi.
kenapa? belum masanya lagi ! tak sampai seru lagi !
Astaghfirullah...
Masa apa lagi yang enti tunggu? Masa kematian @ masa dikafankan?
Dan satu lagi, seruan apa lagi yang enti duk tunggu tu?
Berhijabkan seruan dari Ilahi, al-Khaliq (Sang Pencipta) enti !
Bukan suruhan dari pak-pak ustaz mahupun ustazah !! Mereka itu cuma menyampaikan.
Dalam al-Quran pun dah disebut.
Rasulullah s.a.w. pun mengangkat martabat wanita & menyuruh wanita melaksanakan perintah Allah s.w.t.
Enti mahukan apa lagi?
Ana takut mereka mengata ana !
Lagipun ana begini.. ana begitu..
Enti !
Sampai bila mahu beralasan???
Ana sayangkan enti ♥♥♥

"Ciptaan Allah s.w.t itu cantik !
Dan akhowat itu ciptaan-Nya. Sudah tentu cantik !
Tapi...
Jika akhowat "BERHIJAB", sudah pasti "TERSANGAT CANTIK".
^_^

Other Version of Hijab Makes You Beautiful Music Video:

Dance Version:


Acapella Version:


Behind The Scene :


Lyric :

DEAR AKHOWAT...
PLEASE
 ♫•*♥*•.¸♥♥ LIKE  & SHARE ♥♥¸.•*¨*•♫♥♫

Ini juga dari #MrAllTheShared
Sambutan yg SANGAT menggalakkan mnyebabkan " baju THORNY ROSES PRE-ORDER ROUND 3 " telah dibuka !
Kali ini order akan dibuka sehingga 15 SEPT 2014 !
Jangan lepaskan peluang !
terus
Nak order sila rujuk link berikut, http://on.fb.me/1nJLENA



"Thorny Rosses"

*_* Pakat2 beli yee.. 

Wallahua'lam...
Semoga perkogsian ini bermanfaat buat semua ^_^

"Duhai bidadari dunia,
bila tertutup, hatimu akan lebih terbuka melihat indahnya aturan Dia"

Salam ukhuwwah wa mahabbah dari Indah_Tarbiyah.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Apa itu 'TARBIYAH' ?

Bismillahirrahmanirrahim...
Melihat kepada suasana di sekeliling & telatah anak-anak remaja seusia dengan saya, saya mula mencari sesuatu sebagai sistem s0kongan (supp0rt system) dan juga persekitaran (biah) yang dapat membantu diri saya untuk terus istiqamah dalam bermujahadah mencari reda Ilahi... Pencarian saya bermula di bumi 'SHAMS' (gelaran bagi sek0lah menengah saya) dan di situ jugalah atas takdir Allah (melalui peranan yang dimainkan oleh seni0r-seni0r), saya menjumpainya...
AlhamduliLlah... N0w, I'm already in l0ve with it. Bila dah jatuh cinta semuanya Indahkan.Jadi, macam tu lah apa yang saya rasa dengan 'Tarbiyah'. Melalui tarbiyah saya pelajari segala-galanya termasuklah mengenal siapa itu Al-Khaliq, mengetahui siapa diri saya yang sebenarnya, tujuan saya hidup dan tali (ikatan) ukhwah. "Tarbiyah, apa maksud tarbiyah tu? " mesti ada yang tertanya-tanya kan. Meh snie nak habaq mai... Mengikut ensiklopedia, tarbiyah berasal dari bahasa Ar…

Pengalaman jaga booth, jual tudung

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum semua...

Sebelum ni fatin ada janji nak cerita pasal pengalaman sepanjang bersama team Hijabmanis ataupun nama barunya sekarang adalah I_Manishijab di UMT (Universiti Malaysia Terengganu) baru-baru ini. Maybe ada yang tak tahu apa yang fatin buat kan. So, untuk makluman semua fatin kan ada buat dropship tudung, dengan I_Manishijab tu lah. So, kebetulan dyeorang pun nak bukak booth dan perlukan pembantu. Fatin joinlah. Lagipun UniSZA kan sebelah UMT je. Dekat sangat ulang alik je. Hehe..😄😄😄

Seronok tau.. Bukak booth pastu jual pelbagai jenis tudung. Semuanya yang patuh syariah. 😊
Ada yang tanya tak penat ke? Tak kekok ke? Penat tu susah semestinya. Dari 10 pagi sampailah ke 11 malam. Lebih kurang camtulah. Boleh je nak balik awal dalam pukul 10 malam camtu, tapi yelah waktu tengah kemuncak, style budak-budak U plak jenis suka keluar lewat malam, memang time gitew la booth penuh orang. Penuh dengan akak-akak manis yang sibuk duk cari tudung.…

Episod 6 - Doanya terjawab sudah!

Alhamdulillah.. begitu lama penantiannya. Dan penantian itu satu penyeksaan bukan. Bukannya tidak mahu diluah, hanya Allah swt mengetahui sejauh mana rasa ini. Namun, reda si ayah seringkali bermain di fikiran. Mampukah hal ini dibawa berbincang? Mampukah Aisyah berhadapan dengan ayahnya? Menyatakan rasa yang selama ini dipendam. Allahurabbi.. Berat bila memikirkan soal hati, saat hati mula suka, menyimpan rasa, si ayah pula menyatakan syaratnya. “Ayah taknak anak-anak ayah berkahwin dengan orang negeri…!” tegas si ayah. Sebaliknya pula yang terjadi. Siapa mampu melawan takdir, rasa ini sudah mula hadir dalam diri Aisyah. Tidak disangka-sangka, si dia yang diminati berasal dari negeri itu. Kenapa? Kenapa hal ini perlu terjadi? Andai saja dia bukan berasal dari sana, sudah lama Aisyah meluahkan rasa ini pada si ayah. Biar dia memahami sejauh mana kesungguhan si anak. Dari pandangan orang luar, kenapa perkara mudah sebegitu perlu menjadi syarat utama bagi si ayah? Tidak logik dek akal!…